Fakultní e-mailovou získává každý zaměstnanec automaticky po nástupu do zaměstnání. Adresa je vždy ve tvaru jmeno.prijmeni@lf3.cuni.cz. Vyjímkou je případ, že jsou na fakultě zaměstnanci se stejným jménem a příjmením. V tomto případě se bude jeden odlišovat číslovkou za příjmením.
Po ukončení pracovního poměru bude adresa zaměstnance ještě po nějakou dobu funkční a automaticky se poté smaže. Zaměstnanec, který to bude nutně potřebovat, například kvůli publikacím, může si požádat o dlouhodobější přesměrování pošty na jinou adresu.
Přihlašování ke schránce bude pomocí jména a hesla stejného jako do CAS (Centrální autentifikační služba UK). Přihlašovacím jménem bude výhradně osobní číslo. Každý zaměstnanec, aby se mohl přihlásit k poštovnímu serveru, bude muset mít nejdříve vystavenou zaměstnaneckou kartu UK a nastavené heslo v CAS.
Pro otestování přístupu k poštovní schránce a pro zjištění tvaru přidělené oficiální mailové adresy lze použít stránku http://mailadmin.lf3.cuni.cz
Limit pro odesílání pošty je 30Mb.
Adresy a přístupy na poštovní server jsou následující:
Vyzvedávání pošty
protokol |
adresa serveru |
porty |
zabezpečení |
dostupnost |
IMAP |
imap.lf3.cuni.cz |
993 |
vyžadováno zabezpečené SSL připojení |
odkudkoliv |
Odesílání pošty
protokol |
adresa serveru |
porty |
zabezpečení |
dostupnost |
SMTP |
smtp.lf3.cuni.cz |
25 |
bez autentizace, vyžadováno zabezpečené SSL připojení |
pouze z lokální sítě fakulty |
SMTP AUTH |
smtp.lf3.cuni.cz |
587 |
vyžadováno jméno a heslo a zabezpečené SSL připojení |
odkudkoliv |
Webové rozhraní - webmail
Poštovní server má webové rozhraní na adrese webmail.lf3.cuni.cz kde lze vyzvedávat poštu pomocí webového prohlížeče odkudkoliv.
Nastavení přesměrování, nebo automatické odpovědi v nepřítomnosti
Na adrese http://mailadmin.lf3.cuni.cz lze nastavovat jak přeposílání došlých mailů na jinou adresu, tak nastavit automatickou odpověď na všechny příchozí e-maily s možností nastavení doby platnosti od - do. Rovněž je zde k dispozici informace o všech vašich evidovaných e-mailových adresách a informace o přihlašování do webového rozhraní e-mailové schránky.
Od roku 2011 se studentům stejně jako u zaměstnanců zakládají e-mailové adresy automaticky a platí pro ně stejné výše uvedené podmínky a informace. Podmínkou pro automatické zřízení e-mailové adresy je absolvování přijímacího řízení.
O zřízení studentské fakultní e-mailové adresy pro studenty starších ročníků, nebo těch kteří neprošli přijímacím řízením, kontaktujte ing. Petra Bitzana.