O studiu na 3. lékařské fakultě ****************************************************************************************** * Informace o studiu a přijímacím řízení ****************************************************************************************** Studijní oddělení připravilo aktualizovaný informační leták [ URL "3LF-62-version1-letak_2 ve kterém jsou přehledně sepsány informace o: - otevřených studijních oborech, - podávání přihlášek, - podmínkách a průběhu přijímacího řízení, - důležitých termínech a poplatcích - Přehled důležitých dat v roce 2022 [ URL "3LF-62-version1-3lf_dulezita_data_2022.pdf"] ****************************************************************************************** * Jaký je rozdíl mezi 1., 2. a 3. lékařskou fakultou? ****************************************************************************************** Všechny lékařské fakulty se hlásí k tradici lékařského učení Univerzity Karlovy, které tvo čtyř základních směrů při založení univerzity v roce 1348. Od akademického roku 1882/83 by fakulta podobně jako celá univerzita rozdělena na českou a německou. Česká byla zavřena na ostatními českými vysokými školami po 17. listopadu 1939, obnovena pak v květnu 1945. Souč německou univerzitou zrušena i německá lékařská fakulta. Její majetek připadl lékařské fak V roce 1953 rozdělilo Ministerstvo vysokých škol pražskou lékařskou fakultu Univerzity Kar samostatné fakulty s mírně rozdílným zaměřením: • Fakultu všeobecného lékařství, s připojeným stomatologickým směrem - dnes 1. LF UK • Fakultu dětského lékařství - dnes 2. LF UK • Lékařskou fakultu hygienickou, z níž byla v roce 1990 vytvořena současná 3. lékařská fak Přestože všechny fakulty vyučují stejné penzum základních povinných odborných předmětů, ka si v určité formě snaží zachovat i "svá specifika". Z pohledu odborné přípravy 3. lékařská do svých studijních plánů například zabudovala i mnohdy opomíjenou problematiku hygieny a včetně pracovního a cestovního lékařství, problematiku medicínského práva, problematiku lé ošetřovatelství či vědecké metodologie a nabízí široké spektrum volitelných kurzů. Velký d samostatné a individuální studium a na intenzivní praktický výcvik. Setkání s pacientem pr ročníku. Dalším rozdílem je využití jiného klinického zázemí pro výuku a klinický výcvik. převážně klinické zázemí Fakulní všeobecné nemocnice, 2. LF UK využívá převážně klinické z nemocnice v Motole, 3. LF se zaměřuje na využití klinického zázemí Fakultní nemocnice Král a dalších výukových pracovišť (jako např. Fakultní nemocnice Bulovka, Fakultní Thomayerovy Psychiatrického centra Praha, Ústřední vojenské nemocnice - Vojenské fakultní nemocnice Pr zdravotního ústavu, Ústavu pro péči o matku a dítě, nebo Nemocnice na Homolce a dalších). Naprosto zásadní rozdíl mezi fakultami je však ve způsobu výuky.  Na 3. LF od akademického probíhá výuka dle reformovaného a modernizovaného studijního programu, který umožňuje stud integrované znalosti v teoretických a preklinických oborech. Se základními klinickými prob seznamuje formou problémově orientovaného studia a klinický výcvik směřuje nejen k aplikac poznatků, ale i k osvojení praktických dovedností. Výukové cíle jsou v souladu s programem lékařských fakult Euroskills, ke kterému se 3. lékařská fakulta připojila. Studium je komp studiem na jiných lékařských fakultách. ****************************************************************************************** * Proč studovat 3. lékařskou fakultu ? ****************************************************************************************** 3. lékařská fakulta je výjimečná svým reformovaným způsobem výuky. Klade důraz na integrov orientovanou výuku. Umožňuje studentům pojmout a propojit si vyučovanou problematiku v šir z pohledu několika souvisejicích oborů. Velký důraz je kladen na osvojení praktických dove individuální a samostatný přístup ke studiu. Studenti se s pacientem potkávají již od prvn Nový způsob pojetí výuky a nový způsob osvojování a syntetizace poznatků na konkrétních kl rozvíjí logické myšlení studentů a vede je k samostatnosti a k získání praktických dovedno které jim umožní po absolutoriu samostatně a zodpovědně řešit odborné úkoly, spojené s nár lékaře a velmi rychle se zapojit do rutinní práce profesního týmu. Další výhodou může být lékařská fakulta v porovnání s ostatními fakultami se snaží nabírat méně studentů, čímž js vyučujícími a studenty i mezi studenty samotnými více osobní a více přátelské. 3. lékařská fakulta UK je vzdělávací instituce s mnohaletou tradicí, s vědeckou a klinicko studentům poskytuje kvalitní vzdělání v přátelském prostředí. V oboru ošetřovatelství je k na osvojení praktických sesterských dovedností, na principy ošetřovatelské etiky, komunika praxi. Tradici, založenou doc. PhDr. Martou Staňkovou, CSc., rozvíjíme v duchu lidského př nemocným a studenty připravujeme na respektování principů kvalitní a bezpečné péče. ****************************************************************************************** * Pravidelné umisťování na předních příčkách v hodnocení vysokých škol ****************************************************************************************** 3. lékařská fakulta se pravidelně umisťuje na předních příčkách v žebříčkách hodnocení lék V roce 2017 se naše fakulta umístila na druhém místě v kategorii Zdravotnictví, lékařství, prvním místě v hodnocení lékařských fakult Univerzity Karlovy a na třetím místě ze všech h kategorií. Redakce časopisu vysoké školy rozdělila do sedmi skupin podle jejich vědního za hodnotila je na základě čtyř kritérií: zájmu uchazečů o školu, pedagogického zabezpečení, a vnějšího hodnocení. Na rozdíl od dosavadních hodnocení v tisku šla srovnání škol více do posuzovala například vědecká činnost za poslední tři roky. ****************************************************************************************** * Existuje věkové omezení pro studium? ****************************************************************************************** U nás žádné omezení neexistuje. Pokud máte vůli se něco nového dozvědět a naučit, můžete s v každém věku [ URL "3LF-195.html "] .