Časté otázky k SIS ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** V případě problémů kontaktujte správce SIS, nebo vedoucí Studijního oddělení [ URL "3LF-30 ****************************************************************************************** * Obecné dotazy ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Jak pracuji se SIS *========================================================================================= Se studijním informačním systémem (SIS) můžete pracovat ve 3 režimech: 1.anonymní přístup - bez přihlášení - vidím jen některé vybrané webové aplikace, mohu si p některé údaje, nemohu vkládat žádná data a ani s ním pracovat (v modrém horním pruhu vpr ANONYM) 2.přihlášen jako student - pomocí loginu a hesla - v modrém horním pruhu je Vaše jméno, ro studia) 3.přihlášen jako učitel - pomocí loginu a hesla - v modrém horním pruhu je Vaše jméno a pr nadefinovaná role (vždy Učitel - pro učitele - každý, nebo Tajemník - editace údajů za c roli Tajemník přiděluje správce SIS) Pokud se přihlásím jako student objeví se mi nové další webové aplikace, které v anonymním režimu nejsou vidět a které jso pro studenty, např. • opravy Osobních údajů s možností vybrat a povolit své osobní data ke zveřejnění, elektro změny svých osobní údajů na studijní nebo nastavit si automatická e-mailová potvrzení ze evidenčního listu. • Výsledky zkoušek - prohlížení - tisk známek, kontrola splněných studijních povinností • Termíny zkoušek - přihlašování se k termínům zkoušek a zápočtů vypsaných pracovištěm anebo se rozšíří možnosti webových aplikací, které lze vidět také v anonymím režimu, ale p nimi mohu pracovat (např. Výběr práce - výběr a přihlašování se k tématu diplomové či baka Pokud se přihlásím jako učitel objeví se i nové další webové aplikace, které v anonymním režimu nejsou vidět a které jsou učitele, např. • opravy Osobních údajů - on-line opravit změny v telefonech, e-mailech, svých titulech či • Výsledky zkoušek - vyplňování - vypisování známek a zápočtů ke studentům, tisknout zkuše • Termíny zkoušek - vypisování - vypsat nové termíny k předmětům, vyhledat a tisknout sezn studentů k termínům, hromadně zapsaným studentům poslat e-mail při změně, vypsat požadav atd anebo se rozšíří možnosti webových aplikací, které lze vidět také v anonymím režimu, ale p nimi mohu pracovat, např. • Vypisování práce - vypisování témat diplomových či bakalářských prácí, zjistit, kdo se k studentů přihlásil, přidělit studenta k tématu práce, tisknout potvrzení o tématu • Předměty - přidávání dalších informací k předmětům - v češtině i v angličtině - cíle výu zápočet či zkoušky, sylaby, doporučenou literaturu ke svým předmětům • Hledání studentů - další nabídka - rozšířeném hledání, kde lze najít podle pracovišť a p jmenovitý seznam studentů, kteří mají ten daný předmět zapsaný v aktuálním akad. roce *========================================================================================= * Jak funguje SIS *========================================================================================= Pokud vložíte jakákoliv data pomocí webových aplikací do SIS, systém je okamžitě - on-line databází, se kterými pracujete vy i studijní oddělení. Čili budete mít jistotu, že studijn data o vaší výuce o vaší osobě v pořádku a správně a hlavně že jsou aktuální. Proč je to důležité? Neboť studijní oddělení ze svých databází a dat, které jsou v nich ul údaje pro matriku, VZP, tiskne diplomy a dodatky k diplomům a zpracovává studijní plány (p kontaktuje vás e-mailem. nebo zpracovává další výstupy o výuce a pro výuku, které se posíl statistický úřad do výročních zpráv, apod. Tím, že vybraná data již nyní můžete prohlížet  některá i editovat, je omezíte tak ev. chyby v evidenci studijních dat nebo zaktualizovat vy, budete pracovat jen s daty, které jsou pro vás aktuální (např. předměty, učitelé, apod *========================================================================================= * Správce SIS *========================================================================================= Po technické stránce (IT) a webové aplikace spravuje SIS Výpočetní středisko. Jmenovitě Mg (marek.ploc(zavinac)lf3.cuni.cz [ MAIL "marek.ploc(zavinac)lf3.cuni.cz"] , tel. 267 102 48 Za datovou část a obsah ručí studijní oddělení, ve spolupráci s proděkany pro studijní zál za výuku (vedoucí modulů) a vyučujícími. ****************************************************************************************** * Hesla - jak se přihlásím do SIS ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Přihlášení studentů k SIS *========================================================================================= Login - je vždy vaše číslo pod fotkou na průkazech UK - jako další alternativu můžete použ vyhledané v SIS v aplikaci Hledání studentů dle vašeho jména (MALAA5AH) Heslo - platné pro CAS (to je heslo, které např. používate do aplikace Mašinka nebo do One Nemáte-li heslo, či jste je zapomněli nebo máte neplatné heslo: • Jděte na stránku CAS [ URL "https://cas.cuni.cz/"] - odkaz Získat nové heslo, protože he původní jsem ztratil/zapomněl(a) [ URL "https://ldap1.cuni.cz/reset/search/"] • Další potřebné informace o CAS [ URL "3LF-634.html "] Máte-li problém problém s přístupem do SIS - kontaktujte správce SIS *========================================================================================= * Přihlášení učitelů a zaměstnanců k SIS *========================================================================================= Login - je vaše číslo pod fotkou na průkazech UK. Heslo - platné pro CAS (to je heslo, které např. používate do aplikace do Onelogu). Nemáte-li heslo, či jste je zapomněli nebo máte neplatné heslo: • Jděte na stránku CAS [ URL "https://cas.cuni.cz/"] - odkaz Získat nové heslo, protože he původní jsem ztratil/zapomněl(a) [ URL "https://ldap1.cuni.cz/reset/search/"] • Další potřebné informace o CAS [ URL "3LF-634.html "] Máte-li problém problém s přístupem do SIS - kontaktujte správce SIS ****************************************************************************************** * Osobní údaje ****************************************************************************************** Mohu nahlásit změnu o mojí osobě elektronicky, např. změna e-mailu, změna přechodného bydl pracoviště? Ano, pomocí aplikace Osobní údaje, která je přístupná pouze po přihlášení do SIS. *========================================================================================= * K čemu je aplikace Osobní údaje? *========================================================================================= Aplikace slouží pro opravy a doplnění kontaktních údajů na učitele a studenty a tím tak na elektronicky a opravit data o mé osobě na studijním oddělení.. Pro učitele je aplikace zjednodušená - mohou doplnit své další tituly, které v systému chy pracoviště, doplnit telefon a adresu na pracoviště, e-mailovou adresu či vložit URL odkaz stránky či stránky pracoviště. Tyto údaje se zobrazují vždy, když se v SISu klikne na jeji anonymním přístupu. Pro studenty je aplikace rozšířená - kromě běžných oprav v kontaktních údajích (bydliště, adresa), mohou studenti určit a povolit to, co se o jejich osobě bude zobrazovat v anonymn nebo po přihlášení.jiných studentů či učitelů  (např. fotografie, bydliště, telefon e-mail ochraně osobních dat jsou v anonymním přístupu zobrazovány jen základní údaje a vše ostatn Po přihlášení učitele se ještě ke jménu studenta objeví e-mailový kontakt. Zobrazení další musí vždy povolit sám student v aplikaci Osobní údaje). *========================================================================================= * Proč mám kontrolovat data o sobě a proč je mám opravovat? *========================================================================================= Nejdůležitějším údajem je e-mailová adresa a údaje o bydlišti. Prostřednictvím SISu posílá e-mailem studijní oddělení důležité zprávy pro studenty a stej mohou posílat ze SISu hromadné e-maily svým studentům,  třeba o vypsání nového termínu zko důležité informace k výuce či předmětu nebo naopak student svým učitelům. Také je možné, a nebo učitel nastavil automatické posílání zpráv ze SIS (změny, potvrzení, atd).  Pokud je špatná, zpráva nedojde. Také je důležité pro obdržení zpráv z SISu na veřejných e-mailovýc vypnout pro zprávy ze SIS spamový filtr. ****************************************************************************************** * Bakalářské a disertační práce ****************************************************************************************** Jak si najdu a vyberu volné téma práce? V aplikaci Výběr práce si zvolím platný akademický rok a zaškrtnu položku nezadané. Mohu t práce (bakalářská, disertační) nebo svůj studijní obor - podle názvu - fyzioterapie - BF, seznam volných témat, která vypsali školitelé na aktuální akademický rok. Jak se přihlásím k práci? Přihlašování k tématu probíhá vždy od stanoveného termínu. Od stanoveného data se k tématu elekronicky a to tak, že se přihlásím do SIS pod svým loginem a heslem, zvolím aplikaci Vý vyhledám své vybrané téma a pomocí tlačítka - volby Přihlaš k práci, si téma zarezervuji. může mít vybráno pouze 1 téma. Pak si ze systému vytisknu potvrzení a předám jej svému ško potvrzení podepíše. Po podpisu školitele potvrzení donesu na Katedru preventivního lékařst studijnímu oddělení či správci SIS, kteří téma elektronicky potvrdí. Nenašel/la jsem vhodné téma, mohu si domluvit nějaké téma sám/a individuálně? Ano, můžete si domluvit s vámi zvoleným školitelem vlastní téma práce. Mělo by však být vž zaměřením a vždy jej ještě schvaluje vedoucí Katedry preventivního lékařství. Pokud si zvo a pokud je váš školitel sám nezadá do SIS, nahlašte ještě jeho přesné znění správci SIS ne aby jej dodatečně zadali do SIS. Spletl jsem se a chci se odhlásit od tématu práce? Pokud ještě není práce přidělené a potvrzená od školitele nebo ze studijního oddělení, můž po příhlášení do SIS z tématu odhlásit - je aktivní tlačítko Odhlaš práci. Pokud toto tlač přístupné, kontaktujte správce SIS, vedoucí SVI nebo studijní oddělení. Jak mám opravit či doplnit údaje u mé bakalářské práce? Přidat anglický název nebo změnit Vy jako studenti nemůžete. Opravy v SIS může provádět pouze školitel práce, správce SIS ne oddělení. Obraťte se na ně. Proč a kdy musím zkontrolovat správné zadání tématu? Kontrolu byste měli provést vždy před obhajobou práce. Téma musí být zadáno správně a přes vytištěné práce a v systému musí být zadán i anglický název, včetně všech detailů (školite školitele, datum obhajoby). Přesně tak, jak je jsou uvedeny údaje v SIS, se vám pak budou dodatky k diplomu. Jak si zkontroluji a vyhledám, zda mám zadanou v SIS svou práci správně? Nejsnazší cesta je použít aplikaci Hledání studentů. Zadejte své příjmení, ev. jméno  (sta písmena příjmení). Zvolte tlačítko vyhledej nebo ENTER. Najděte se v seznamu vyhledaných j na své jméno. Pokud je téma zadané objeví se jako poslední řádek - studentská práce. Klikn se zobrazí detaily k práci. (musí obsahovat: český název práce, anglický název práce, akad vypsání tématu, kdo je vedoucí - školitel práce, pracoviště-školitele), pokud je práce obh obhajoby. ****************************************************************************************** * Termíny zkoušek a zápočtů - vypisování pro učitele a tajemníky ****************************************************************************************** Jak zapsat termíny ke zkouškám a zápočtům? -  přístup jako učitel 1.Přihlásím se do SIS. 2.Vyhledám aplikací Termíny zkoušek. 3.Pak zvolím záložku Nový termín. Po vyplnění uložím. 4.Pak zvolím přidat předmět. Vyberu z nabídky předmět, pro který vypisuji termín a zvolím, vyučován v semestru letním či zimním a zda examinace je zápočet či zkouška. 5.Při špatném výběru předmětu, examinace, zimního nebo letního systém hlásí chybu - je nas autematická kontrola. 6.Po přidělení předmětu je vypsaní termínu kompletní. 7.V záložce termíny se objeví jako zadaný. Mohu vkládat nebo kopírovat pak termíny další. 8.Vypsané termíny mohou studenti hned vidět v SIS a podle vašeho nastavení se k němu přihl Kde najdu seznam studentů zapsaných k termínu? - přístup jako učitel • Po přihlášení k SIS v aplikaci Termíny zkoušek. • Jdi na záložku Termíny - v Detailu pak je možné vybrat z další nabídky - upravit termín. všech přihlášených studentů k termínu nebo všem přihlášeným studentům poslat hromadně em Jak smazat špatně zadaný termín - přístup jako učitel • Po přihlášení k SIS v aplikaci Termíny zkoušek. • Jdi na záložku Termíny - v Detailu k termínu v dolní části zvolím tlačítko Zrušit termín Mohu vidět všechny vypsané termíny za své pracoviště - přístup jako učitel Ano. Po přihlášení k SIS v aplikaci Termíny zkoušek, v horní liště najdu menu katedra-prac zobrazit termíny všechny a uvidím všechny termíny vypsané za pracoviště. Mohu vidět a vytisknout seznamy všech studentů zapsaných k termínu? - přístup jako učitel Ano. Po přihlášení k SIS v aplikaci Termíny zkoušek, v horní liště najdu menu Předměty, zv ke kterému jsou vypsané termíny a mohu vidět a vytisknout si seznam všech zapsaných studen vypsané termíny k předmětu. ****************************************************************************************** * Termíny zkoušek a zápočtů - zapisování, přihlašování se k termínům - pro studenty ****************************************************************************************** Jak se zapsat ke zkoušce či zápočtu ? - přístup jako student 1.Po přihlášení k SIS zvolím aplikaci Termíny zkoušek - přihlašování. 2.Vyberu si fakultu 3. LF. 3.V kartě učitel, pracoviště zvolím pracoviště, které vypsalo termíny, ke kterým se chci p 4.Kliknutím na tlačítko zobraz se objeví seznam všech vypsaných termínů daného pracoviště informacemi. Kliknutím na detal jsou uvedeny podrobnosti ke zkoušce. 5.V případě, že se mohu k termínu přihlásit - objeví se oranžové tlačítko zapsat. 6.Kliknutím na tlačítko zapsat se přihlásíte k termínu. Jsem student, ale nezobrazují se mi tlačítko k termínům zapsat i když je vidět, že jsou vo Důvody mohou být dva: 1.máte přerušené studium - nejste studentem (k termínu vás může přihlásit pracoviště, kter (sekretářka, učitel) nebo správce SIS, ev. studijní. Další možností je zrušit na studijn přerušení studia a pak se k termínu můžete zapsat 2.nemáte zapsaný daný předmět (např. individuální studium). ... Zkontrolujte si svoje zaps Nemáte-li předmět vůbec zapsaný - kontaktujte studijní oddělení. Mám přerušené studium a chci se zapstat k termínu zkoušky? V případě přerušeného studia se nemůžete přihlásit ke zkoušce, nejste studentem. Využijte předchozí odpovědi. Jsem řádným studentem, ale nezobrazuje se mi možnost zapsat si termín? Důvodem může být, že máte individuální studium nebo rozložený ročník, kontaktujte studijní ve Vašem studijním plánu přiřadí platnost předmětu pro delší období než je 1 akademický ro ****************************************************************************************** * Termíny zkoušek a zápočtů - jak funguje 'propadnutí termínu' ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Informace pro studenty *========================================================================================= Když se přihlásíte k termínu zkoušky DMR z předmětu XYZ, a nedostavíte se ke zkoušce, dojd termínu. Pak se nebudete se moci přihlásit k žádnému novému/dalšímu termínu zkoušky z před doby než budete z termínu omluven. Je tedy třeba kontaktovat zodpovědného zaměstnance (uči pracoviště, které vyučuje/zkouší předmět XYZ, aby vás omluvil - musíte uvést důvod nepříto XYZ a termín DMR . *========================================================================================= * Informace pro učitele/tajemníky *========================================================================================= V případě propadnutí termínu zkoušky DMR (viz. výše) pro studenta AB z předmětu XYZ dojde možnosti přihlášení studenta k dalším vypsaným termínům předmětu XYZ do doby než ho z prop DMR omluvíte... Bez vaší intervence nebude mít student možnost se ke zkoušce přihlásit! Postup vystavení omluvenky: 1. Přihlaste se do SIS 2. Spusťte aplikaci Termíny zkoušek  - vypisování 3. Vyberte předmět XYZ a zatrhněte položku 'Termíny' -> minulé, volbu potvrďte tlačítkem ' 4. Zvolte vypsaný termín DMR -> tlačítko 'Detail' 5. Zvolte z menu (třetí úrovně) 'Seznam studentů' 6. U studenta AB stiskněte tlačítko 'Omluvit studenta'