Organizace výuky ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** V Praze dne 20.9.2020 V souvislosti s probíhající (a eskalující) pandemií COVID-19 a v návaznosti na pokyny Rekt Nařízení hygienické stanice hl. M. Prahy č. 12/2020 (dále jen „Nařízení“) Vám předkládáme se organizace výuky ve všech studijních programech na naší fakultě od začátku akademického Současně zdůrazňujeme, že všichni pracovníci fakulty i studenti jsou za všech okolností js dodržovat pravidla stanovená Ministerstvem zdravotnictví, Ministerstvem školství, mládeže Univerzitou Karlovou i 3. lékařskou fakultou a zdravotnickými pracovišti, kde vykonávají k výuky. *========================================================================================= * 1. Zahájení akademického roku *========================================================================================= Akademický rok bude na 3. lékařské fakultě UK (dále též „fakulta) zahájen dne 29.9.2020 dl rozeslaného rozvrhu, který je k dispozici v elektronické podobě na odkazu rozvrh.lf3.cuni. rozvrh.lf3.cuni.cz"] . *========================================================================================= * 2. Přednášky a semináře *========================================================================================= V návaznosti na Nařízení se tyto formy výuky provádějí zatím do 31.10.2020 výhradně distan možnostech distanční výuky byly předávány garantům jednotlivých předmětů v průběhu měsíce na nich nic nemění: a.k distanční výuce se využije vždy stejný nástroj pro jeden předmět (rozhoduje garant) a následujících: MS Teams, Zoom, meet.lf3.cuni.cz, případně Adobe Acrobat (jako doplňkový) jednotlivých předmětů sdělí mailem do 23.9.2020 MUDr. T. Kostrhunovi, který nástroj se v bude používat (tomas.kostrhun(zavinac)lf3.cuni.cz [ MAIL "tomas.kostrhun(zavinac)lf3.cun b.veškerá distanční výuka probíhá v reálném čase, není již nadále přijatelné využití okome prezentací uložených na web či rozesílaných studentům. V průběhu výuky laskavě využívejt interakce se studenty např. zařazením slidů s otázkou pro studenty, kratších pauz na dot výukové jednotky zařazením diskuse, c.veškeré distančně vyučované výukové jednotky se nahrávají a umístí buď přímo, nebo odkaz (dle použitého nástroje – všechny zmíněné mají možnost nahrávání přímo v nastavení) na p vyuka.lf3.cuni.cz [ URL "http://vyuka.lf3.cuni.cz"] - za zajištění nahrávek a jejich umí odpovídá přednosta ústavu/kliniky. Opakovaný seminář na stejné téma vedený stejným učite skupiny studentů lze umístit jen jedenkrát, d.kontrola přítomnosti studentů na výuce tam, kde jde o výuku s kontrolovanou účastí, se p mechanicky – hlasovým či vizuálním ověřením přítomnosti studenta. *========================================================================================= * 3. Praktická a klinická výuka *========================================================================================= a.praktická výuka (laboratorní či mikroskopovací praxe, simulační výuka) probíhá bez omeze garant předmětu resp. vedoucí pracoviště dle místních podmínek zajistí, aby v jedné míst přítomno současně více než 15 osob a současně budou důsledně dodržována preventivní opat úst a nosu, dezinfekce rukou i pracovních ploch) – za dodržování těchto opatření odpovíd ústavu/kliniky, b.klinická výuka (stáže) probíhá dle stávajícího rozvrhu s tím, že se při ní zajistí co ne student/pacient – maximální počet studentů přítomných současně v jednom pokoji s nemocný omezení se nevztahuje na případy, kdy klinická výuka probíhá formou exkurzí na dané prac případě je maximální počet studentů 10. Všichni studenti musí mít po celou dobu pobytu n pracovišti zajištěnu ochranu úst a nosu a provádět důsledně dezinfekci rukou případně po část fonendoskopu) - za dodržování těchto opatření odpovídá příslušný vyučující, c.doporučujeme zařadit jako součást klinické výuky prezentaci reálných kasuistik vyučující rozborem případu tam, kde je nutné přímý kontakt s konkrétními pacienty omezit, či v pří pacientů s participací na výuce, d.při klinických stážích bez přímého kontaktu studentů s pacienty (např. procvičování EKG, výuka apod.) může být v jedné skupině max. 15 studentů, e.v případě že to provoz klinického pracoviště vyžaduje (omezení počtu osob na místě v jed možné využívat ke klinické výuce i účast studentů v pohotovostních službách, přednosta k za dodržení stanovené náplně klinické výuky (sylabus). f.v případě zásadního omezení pro klinickou výuku lze využívat pro nácvik praktických dove simulačních technik, g.pokud student není z objektivních důvodů (nemožnost přicestovat do ČR) schopen účastnit výuky, garant předmětu doporučí její zajištění v místě pobytu s tím, že studentovi posky požadavků na obsah a rozsah klinické výuky. V případě, že student doloží potvrzení zdrav zařízení země pobytu o absolvování stanovených povinností, garant předmětu toto uzná. Tí ověření absolvování povinností přímým dotazem, či stanovení typu zdravotnických zařízení kde lze klinickou výuku absolvovat. *========================================================================================= * 4. Povinně volitelné kursy *========================================================================================= Výuka v povinně volitelných kursech probíhá podle stejných principů jako výuka povinná. Ne výuku nahrazovat zasíláním komentovaných prezentací či rušit. Vyučující odpovídají za info o organizaci výuky v povinně volitelných kursech mailem prostřednictvím SIS nejpozději do *========================================================================================= * 5. Volitelné (nepovinné) kursy *========================================================================================= Pokud je vyučující schopen výuku ve volitelných (nepovinných) kursech zajistit v souladu s pokyny, učiní tak, v opačném případě může volitelný předmět/kurs zrušit či posunout na let vyučující odpovídají za informování studentů o organizaci výuky ve volitelných/nepovinných prostřednictvím SIS nejpozději do 2. října 2020. *========================================================================================= * 6. Konzultace *========================================================================================= Žádáme všechny garanty a vyučující, zejména v 1. a 2. ročnících všech studijních programů, aktivně nabízeli možnost konzultací s vyučujícími – konzultace jsou možné individuálně s d preventivních opatření uvedených v následujícím bodě, případně online v menších skupinách. *========================================================================================= * 7. Kontrola studia *========================================================================================= V současné době je možno zkoušet studenty prezenčně za účasti maximálně deseti osob v míst Pro akademický rok 2020/2021 byla prodloužena platnost Opatření děkana č. 6/2020, které up distančním zkoušení včetně zkoušení Státních závěrečných zkoušek. *========================================================================================= * 8. Nepřítomnost studentů na výuce *========================================================================================= Nepřítomnost studentů na výuce z důvodu karantény či izolace s eřeší obvyklým způsobem s p vyučujícím či vedoucím pracoviště, který případně stanoví formu náhrady zameškané výuky. *========================================================================================= * 9. Preventivní opatření *========================================================================================= a.všichni studenti na začátku akademického roku potvrdí v elektronickém systému, že nepřiš s osobou jevící příznaky infekce COVID 19, nejsou v karanténě či v izolaci a berou na vě nesmějí účastnit výuky, pokud mají zvýšenou teplotu nebo jakékoli jiné příznaky akutního (zejména respiračního) s tím, že jsou povinni jakékoli změny hlásit, na začátku každé pr jednotky ověří vyučující, že všichni přítomní studenti se cítí zdrávi a nevztahuje se na izolace – v pochybnostech účast studentů na výuce nepřipustí, b.pokud student jeví známky akutního onemocnění (kašel, rýma) a dostaví se k výuce, vyučuj přítomnost nepřipustí, případné stížnosti řeší proděkan pro studium a výuku, c.všechny osoby pobývající v budovách fakulty musí míst nepřetržitě zakrytá ústa a nos s v nejnutnější doby pro konzumaci jídla a pití, d.všichni studenti během klinické výuky musí mít zakrytá ústa a nos (vlastní ústenka), pří ochranné prostředky stanovené a vydané konkrétním pracovištěm, e.pokud je to provozně možné, zajistí se dostatečné rozestupy mezi osobami (2 m). *========================================================================================= * 10. Informace pro studenty a zaměstnance *========================================================================================= a.veškeré informace týkající se opatření souvisejících s COVID-19 vydaných vedením fakulty UK, případně orgány státní a veřejné správy budou od 22.9.2020 umístěny na odkazu https: www.lf3.cuni.cz/3LF-1861.html [ URL "https://www.lf3.cuni.cz/3LF-1861.html"] b.Garanti jednotlivých předmětů jsou povinni zaslat informaci o organizaci výuky v daném p studentům daného ročníku včetně studentů vyučovaných v angličtině mailem prostřednictvím do 24.9.2020. c.Pokud aktuální situace na pracovišti vyžaduje jakékoli změny v organizaci výuky s výjimk uvedených v bodech 3d a 6, projedná realizaci těchto změn garant předmětu či přednosta k neprodleně s proděkanem pro studium a výuku. *========================================================================================= * 11. Řešení nejasných situací *========================================================================================= Nejasnosti při interpretaci výše uvedených pokynů řeší proděkan pro studium a výuku na zák zaslaného podnětu (david.marx(zavinac)lf3.cuni.cz [ MAIL "david.marx(zavinac)lf3.cuni.cz"] neodkladných problémů lze použít SOS nonstop telefonní číslo 724292312. Vážená paní kolegyně, vážený pane kolego, děkujeme vám za vstřícnost při provádění změn nu kvalitní a efektivní výuky na fakultě i v době současných omezení. Prof. MUDr. Petr Widimský, DrSc. MUDr. David Marx, Ph. D děkan proděkan pro studium a výuku