ZOOM ****************************************************************************************** * O Zoom ****************************************************************************************** ZOOM je videokonferenční nástroj vhodný pro realizaci online výuky. Je vhodný pro video ko nebo webináře. Zoom umožňuje, jak běžné funkce ztišení mikrofonů účastníků, sdílení plochy mezi účastníky nebo zaznamenávání konference ve formě videa, tak funkce pokročilé jako mož prezentace, přepínání na whiteboard nebo zadávání předem připravených anket. Více https://dl.cuni.cz/zoom/ [ URL "https://dl.cuni.cz/zoom/"] . ****************************************************************************************** * Jak získat "univerzitní" EDU licenci pro Zoom ****************************************************************************************** Aktuální informace o dostupnosti a postupu získání "univerzitivní" licence pro ZOOM najdet "http://elearning.lfp.cuni.cz/?page_id=43"] Jako emailovou adresu zadejte výhradně "fakultní" emailovou adresu ve formátu "jméno.příjm ****************************************************************************************** * Přihlášení do Zoom ****************************************************************************************** https://cuni-cz.zoom.us/ [ URL "https://www.google.com/url?q=https%3A%2F%2Fcuni-cz.zoom.us %2F&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNH1U3Ua6OFvRoQTP4i4c4cLdc5Pow"] . Pro při CAS [ URL "3LF-634.html "] . ****************************************************************************************** * Jak ověřit, že používám licencovaný (EDU) přístup ****************************************************************************************** Po přihlášení do https://cuni-cz.zoom.us/ [ URL "https://www.google.com/url?q=https%3A%2F% %2F&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNH1U3Ua6OFvRoQTP4i4c4cLdc5Pow"] v sekci P v položce User type uvedeno "Licensed" (po rozkliknutí nápovědy po danou položku je uveden can host meetings with unlimited minutes for up to 300 participants.") ****************************************************************************************** * Přidání aplikace ZOOM do MS Teams ****************************************************************************************** Službu ZOOM je možné přidat jako "aplikaci" do MS Teams v rámci univerzitní instance Offic Přidání aplikace ZOOM do MS Teams se provádí kliknutím na ikonu Více (tři tečky ve sloupci levé straně okna MS Teams) a dále kliknutím na "Další aplikace". V nabídce všech aplikací aplikaci ZOOM a kliknutím na talčítko "Přidat" přejít na přihlášení do ZOOMu a udělelní so propojení mezi MS Teams a ZOOM. Po úspěšném přidání aplikace ZOOM do MS Teams je možné používat ZOOM "v rámci" MS Teams ob samostatném použití ZOOMu. Pro jednotlivé teamy a kanály v MS Teams lze spouštět místnosti ZOOMu a studenti se na ně mohou připojovat již s využitím samostatné aplikace ZOOM bez nut do MS Teams. Tuto cestu lze využít tam, kde je přímý přístup do služby ZOOM blokován v počítačové síti nemocnice (např. FNKV).