Nechoďte na dvojčata! ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Hned vysvětlím. Přeplnili byste nám totiž fakultu. Tak se aspoň vyjádřil Lukáš Vrbinčík, k se zeptala, jaký dojem na něj udělal unikátní projekt Dvojčata, kterého se zúčastnil na na posledním ročníku gymnázia. Přišel, viděl, zůstal. Profesorka biologie se na jejich Gymnáziu na Zatlance zmínila o tom, že 3. lékařská fakult už 10 let velmi zajímavou akci, pro kterou se ujal název „Dvojčata“. Je určena pro student posledních a předposledních ročníků gymnázií a umožňuje středoškolákům strávit společně s 1. ročníku fakulty týden výuky v oboru Všeobecné lékařství. Zájemci se účastní veškeré teo tedy chodí na přednášky a semináře. Dozvěděl se, že aby to stálo za to, může jich být přít maximálně pět týdně, přitom zájem je obrovský. „Co vás na té akci vlastně lákalo,“ zeptala jsem se na začátku našeho rozhovoru dnes už ko studenta prvního ročníku naší fakulty, který má úspěšně za sebou první semestr. „Trochu jsem váhal, na kterou fakultu se přihlásím,“ odpověděl. „Ve hře byl kromě 3. LF je Motol a Hradec.“ Přihlásil se proto přes web https://inis17.lf3.cuni.cz/dvojcata/ [ URL "h inis17.lf3.cuni.cz/dvojcata/"] , před tím si ještě prostudoval nápovědu na adrese https:// inis17.lf3.cuni.cz/dvojcata/napoveda/uchazec/ [ URL "https://inis17.lf3.cuni.cz/dvojcata/n uchazec/"] . Asi za 10 dní se mu přes Facebook ozvala studentka Klára Geierová a dohodli se, který týde Ten pak strávil nejen na výuce, ale jeho tutorka s ním chodila i na obědy a po výuce i do kavárny Malý Eden. Po těch několika dnech se na fakultě cítil jako ryba ve vodě a po návra školy mu středoškolská chemie a biologie začala být malá. Při našem rozhovoru nešetřil chv Projekt Dvojčata u něho rozhodl, kde bude medicínu studovat. „Na vlastní oči jsem viděl a slyšel, jak studenti moderní způsob výuky chválí. Především se mi líbilo, a letošní praxe že modulové vyučování je bezva, protože máte možnost vidět každou informaci v souvislostec někoho, kdo jako já s latinou na fakultě v prváku teprve začíná, je dobře, že zkouška z an latinou jen hemží, je až ve druhém ročníku,“ dodává nadšeně. Jeho sestřenice prý v prvním fakultě s lékařskou terminologií dost zápasila. Jeho studentská tutorka – „dvojče“ se navíc shodou okolností stala i studentskou tutorkou takže se od začátku studia cítil na fakultě jako doma. Doc. MUDr. Monika Arenbergerová, Ph.D.