Masakr v Dobronicích aneb zažij první pomoc jinak ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** V letošním školním roce se poprvé uskutečnila výuka povinného předmětu První pomoc v 1. ro formou. Ze školních škamen a praktikáren jsme se přesunuli do dobronického areálu mezi vra s chrčícími a krvácejícími namaskovanými figuranty. Po složení testu z teorie první pomoci studentům vštěpovány v modelových scénářích, které napodobují reálné situace (např. autone hospodskou přestřelku) s postiženými věrně maskovanými zručnými maskéry. Teoretické znalos v praxi a zpětnou vazbu získávají od trénovaných studentských lektorů a lékařů Kliniky ane a resuscitace. Cvičí se v technických i netechnických dovednostech za využití nejmodernějš metod vč. video debriefingu. Nová forma výuky je nejen vysoce efektivní, ale i zábavná a p studenty. Děkujeme všem zúčastněným, zejména však studentským maskérům a lektorům, jejichž za úspěchem prvního ročníku zážitkové výuky. Martin Kolář - Vedoucí kurzu a garant předmětu, Kateřina Marešová, Metoděj Renza - Student za spolek ACTER a František Duška - Přednosta KAR Co nám řekl student 1. ročníku Lukáš Kucharík, který má jako záchranář již bohaté zkušenos interaktivní výuky první pomoci? „V Dobronicích letos probíhaly od 7. 5. do 13.5. tři dvoudenní turnusy, z nichž první byl anglické curriculum. Jednu část tvořily teoretické přednášky, kdy mě nejvíce zaujala předn managementu urgentní medicíny a o nejčastějších chybách při poskytování první pomoci v prů V praktické části jsme byli rozděleni do skupinek po 8 lidech. Při simulační výuce probíha při bezvědomí, zajištění průchodnosti dýchacích cest, trénink Heimlichova manévru nebo prv dušení malého dítěte. Fantastická zde byla účast studentů figurantů a maskérů, kteří namodelovali situace tak, ž mohli prožívat. Zastavovali jsme masivní krvácení, řešili amputaci prstu, rozsáhlou popále zapotili u resuscitace pacienta s anafylaktickým šokem nebo hypoglykémií. Zvláštní pozornost byla letos věnována i autohaváriím. Bát se nebo nebát přistoupit ke kou nafouknutými airbagy nebo jak vyprostit stokilového člověka z auta. Na venkově moc nepřijdu mezi lidi, takže pro mě byla úplně nová i hospodská rvačka, při kt my jsme museli zasáhnout a ošetřovat raněné. Ani na chvíli jsme se nenudili, program probíhal od 8 hod. ráno do večera. Chvíli jsme pos radši ho nechali rychle vyhasnout, a znavení padli do postele.“ ****************************************************************************************** * Kurz ve 40 sekundách ****************************************************************************************** Podle doc. F. Dušky a L. Kucharíka připravila doc. M. Arenbergerová 28. 5. 2018